Proč PR neznamená Placená Reklama. A o PR článku co také není placený #062

Co PR coby zkratka znamená, to jistě víte. Public Relations. Na @365tipů je na tohle téma tip Co je to PR? Co řeší Public Relations? Tady na #PRTIPY se to trochu v zábavnější podobě objevilo v Co je to PR? Public Relations?. Ale zpět k vážným věcem, PR totiž může také znamená Placená Reklama a má to jeden zásadní háček. Tohle PR není.

Prostě pokud si koupíte věc jménem „PR článek“ tak jste si koupili reklamu, komerční sdělení, zaplatili jste za prostor, do toho prostoru jste si místo atraktivní reklamy napsali (nebo nechali napsat) článek. Dost často, jak víme  z mnoha let praxe, i bohužel dost hloupý, ničemu nepomáhající. Ale možná dobře vypadající.

PR nebo Public Relations má jednu zásadní vlastnost, nekupujete si prostor v médiích. Od toho je reklama a o to se má starat vaše marketingové oddělení.

PS: Ten „PR článek“ ve skutečnosti dříve také znamenal něco zcela jiného. Bylo to označení pro výstup (článek), který vznikl prací PR agentury/lidí a nebyl spojen, nikdy, s přímým placením. Vznikl proto, že novinář/noviny měl o téma zájem, bylo relevantní, užitečné pro čtenáře. Skutečný „PR článek“ navíc není text co napsala PR agentura, ale byl napsán novinářem a konečná podoba nebyla PR agenturou ovlivněna

PPS: Ano, v tomhle jsem stará škola a rád se držím klasického PR

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s