Co dělat, když novinář nedokázal ani správně opsat údaje z tiskové zprávy? #063

Vydáte nějakou tiskovou zprávu, nebo ji pošlete vybraným novinářům, ideálně ještě před vydáním. Případně prostě poskytnete nějaké informace novinářům, v písemné podobě. Pak vyjde článek a vy najednou v článku vidíte nesmysly. Třeba to, že novinář ani nedokáže správně opsat číselný faktický údaj, který jste mu předali.

Jakkoliv to bude znít zvláštně, něco takového je běžné. Pokud jste PR agentura či prostě někdo kdo něco řeší s médií, musíte si kontrolovat výstupy. Novináři dělají chyby a pokud vám nedali možnost si „zkontrolovat“ co se chytají pustit ven (což málokdy dají a není to nic špatného), tak je dost zásadní pravděpodobnost, že tam bude něco špatně.

Co s tím? Záleží na tom, nakolik je ona špatná informace zásadní. Pokud jde o něco méně podstatného, nechte to být. Můžete se o tom novináři zmínit, hned nebo klidně později. Pokud to je podstatné, tak ale velmi rychle dejte novináři vědět, že je v článku chyba.

Je nutné velmi věcně a konkrétně a přesně popsat co je špatně. A stejně velmi věcně a konkrétně uvést, co jsou správné informace a údaje, ty co jste již dříve předali. Tak, aby žádost o opravdu nevedla k dalším chybám.

Pokud se něco takového dostalo do tištěného média, nebo už bylo odvysíláno v televizi či rádiu, tak to bude obtížné. Případně zásadně závažné chyby, takové co mohou způsobit škodu, by měly noviny/médium opravit – je už na domluvě jak, kdy a jakým způsobem. Pokud se něco takového dostala do internetové podoby, tak je oprava snadná a může (mělo by) k ní dojít velmi rychle.

Útok si nechte až vyčerpáte všechny možnosti

V žádném případě se nesnažte na chybu upozornit v komentářích pod článkem, který obsahuje chybu. Ani tím, že na vlastních sociálních sítích budete upozorňovat na „neschopného“ novináře. Touhle cestou nikdy daleko nedojdete. Tohle si nechte případně na později, kdy už bude jasné, že tento jeden konkrétní novinář je opakovaně neschopný a selže vše, čím je to možné řešit v poklidu.

Což mimo jiné znamená i to, že byste si měli v nějakém  tom „CRM“ podobné věci uchovávat a pokud se budou opakovat, tak k podobně problematickému novináři přistupovat podle toho.

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s